Seuraesitteet

Tietoa Suomi-Kenia Seurasta

Suomi-Kenia Seura: Visio, missio ja arvot

Rakentava yhteistyö Suomen ja Kenian välillä
Luomme toiminnallamme mahdollisuuksia suomalaisten ja kenialaisten kanssakäymiselle. Välitämme Suomen ja Kenian välistä tietoa, edistämme hyvää yhteishenkeä!
Hyväksyminen, positiivinen suhtautuminen ja viestintä.

Suomi-Kenia Seuran aktiviteetteja

Järjestömme tarjoaa aktiviteetteja, joihin olet tervetullut mukaan. Alla olevat esimerkit kertovat niin jäsenillemme kuin kaikille kinnostuneille tarkoitetusta toiminnasta. Seuran Facebook sivuja seuraamalla pysyt ajantasalla tapahtumien paikoista ja ajankohdista

Kahawa&Chai

Bao Game Finland

Projektiesitteet

Planting Trees in Mathare

”Haluamme perhoset takaisin Mathareen”
Suomi-Kenia Seura on ollut kumppanina istutushankkeessa Nairobin Matharen slummissa, Mlango Kubwa alueella. Matharen asukasluku on noin 500.000.
Hanke sai alkunsa matharelaisen Future Leaders +254 järjestön unelmasta tarjota viihtyisämpi asuinalue alueen asukkaille ja tuoda luonto lähemmäksi heidän elinympäristöään. Unelma kiteytyi lauseeseen ”Haluamme perhoset takaisin Mathareen.”

Afya projekti

Virhembe Community Nursing Home ja Youth Center
Virhembe on aktiivinen kyläyhteisö. Se on viimeinen kylä, ennen Kakamegan sademetsää Kisumusta tultaessa. Kyläyhteisön jäsenet ovat perustaneet asukkaiden terveydenhuoltoa edistämään oman sairaalan. Sairaala tarjoaa terveyspalveluja laidasta laitaan. Sinne voivat tulla apua saamaan niin synnyttävät äidit, neuvolaikäiset, tai muuten elämässään terveydenhuollon apua tarvitsevat.
Samaan kortteliin, muutaman kymmenen metrin päähän on avattu nuorille oma keskus. Keskuksessa nuoret voivat opetella tietotekniikan taitoja, viettää turvallista vapaa-aikaa ja suorittaa keskuksen tarjoamia kursseja.

Melrose Academy - koulu Kashanin lapsille

Kashani sijaitsee Mombasan maaseudulla. Alueella ei ole lähellä muita kouluja tarjoamassa opetusta Kashanin lapsille. Melrose Academy on yksityinen koulu, jota ylläpitää Rosemary Babu omalla tontillaan.
Koulussa on kolme luokkaa eri ikäasteille ja sen opetussuunnitelmaan kuuluu normaali kouluaineet lukemisesta liikuntaan

Vesitankki Uyomaan!

Ilman vettä ei ole elämää!

Mama Terttu Junior School
Mama Terttu Junior School sijaitsee Uyomassa, läntisessä Keniassa. Lähin kaupunki on Bondo, jonne matkaa koulusta on lähemmäs 30km.
Mama Terttu Junior School tarjoaa laadukasta, lapsiystävällistä koulutusta alueen perheiden lapsille. Koulussa on noin 100 oppilasta.
Haasteena alueella on puhtaan käyttöveden saanti. Alue on erittäin kuivaa. Luontaisia vedennoutopaikkoja ei ole. Tavallisuudesta poiketen Uyomassa on vain yksi sadekausi vuodessa.
Koulu oli riippuvainen ostetusta käyttövedestä, mikä rasitti koulun taloutta.